Saturday, March 26, 2005

Bono doet van zich horen...



OK, ik pronk niet met andermans veren (I hate that!) maar ik ben toch wel heel blij dat Elmar Beckmann DIT gezien heeft...

Ik ben al een U2-volger sinds halverwege jaren tachtig (weet niet meer precies wanneer, maar het was in de tijd dat ze "Bad" op Live Aid speelden), niet echt super-fanatiek maar wel gefascineerd door het enorme LEVEN dat de band uitdraagt. Uitgedaagd door Bono, van wie ik absoluut vanaf het begin geloofde dat hij een christen is, om uit te vinden hoe het nu precies zit met zijn geloof enerzijds en zijn performance anderzijds.

Nu dan eindelijk lezen we wat we al die jaren al van Bono hadden willen lezen: een uitgesproken heldere, no-nonsense kijk op de Werkelijkheid-met-de-grote-W. Ja, dames en heren, hij is een "believer", met een wel heel duidelijke en uitgesproken mening (lees het artikel maar). Een quote:

"The idea that there's a force of love and logic behind the universe is overwhelming to start with, if you believe it. Actually, maybe even far-fetched to start with," Bono said. "But the idea that that same love and logic would choose to describe itself as a baby born in s— and straw and poverty is genius, and brings me to my knees, literally.

PS:
Elmar, wel bedankt voor de foto, ik neem aan dat je 'm ook niet zelf gemaakt hebt. Ik hoop dat ik je genoeg credits betaal door je website expliciet te vermelden.

Comments: Post a Comment

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?