Sunday, May 22, 2005

Bono over "God & Truth"

Van Elmar Beckmann's blog, een heel mooi stukje interview met Bono (ik heb nog geen idee door wie Bono werd geinterviewd en of het interview ook in tekstvorm beschikbaar is, ben aan het zoeken...) over God en de waarheid. Over waarom God meer geinteresseerd is rock & roll dan in gospel(muziek)... Echt goed!

Bono zegt: God is juist of eigenlijk alleen maar geinteresseerd in waarheid, nog sterker: Hij is de Waarheid! Het gaat er dus in je leven dat je echt bent en dat als je iets zegt, dat het dingen zijn die in jouw leven relevant zijn. En zo is het, toch?

Toen ik nog in Jerry speelde, heb ik zo vaak de vraag gehad hoe het nu toch kon dat je als christen in een non-gospel-bandje speelde. Nou, daarom dus!

PS:
Voorlopig even doorklikken naar het blog van Elmar. Als ik meer weet of krijg, pas ik het misschien nog eens aan. Elmar is zo'n ontzettende U2-fan, die zal het stuk niet snel van z'n blog halen, vermoed ik, dus het zal daar nog wel even te vinden zijn.

PS2, update 30-05-2005:
OK, ik heb het gevonden. Dit fragment komt uit de laatste editie van Relevant Magazine, klik de bovenste link onder "God" op de Relevant Magazine website.

Comments: Post a Comment

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?