Sunday, June 05, 2005

The Lion, The Witch and The Wardrobe


C.S. Lewis, in Nederland in eerste instantie vooral bekend van het boekje "Brieven uit de hel" (oorspronkelijke titel "The Screwtape Letters"), is een genie. Was een genie, moet ik zeggen, want overleden in 1967. Christen geworden op z'n 31ste na een actief atheistische periode in z'n leven. Veel van zijn boeken spreken mij erg aan, hoewel ik ook ook een rijtje in de kast heb staan waar ik echt helemaal niets mee kan. Vooral "The Pilgrim's Regress" en de "Space Trilogy" vind ik echt bijzonder en die doen ook iets met me.

Naast auteur van al dat bekende werk, is hij natuurlijk ook bekend als schrijver van de Narnia-kronieken. Een reeks boeken, ten onrechte vaak afgedaan als kinderboeken (hoewel wel weer geschikt als kinderboeken), waarin een eigen geschiedenis wordt geschreven (vandaar "kronieken"). Van boek twee uit de reeks kwam al jaaaaren geleden een animatieversie uit, maar tegen kerst 2005 moet ook een echte grote-mensen-versie in de bioscopen verschijnen. Natuurlijk meeliftend op het succes van de Lord of the Rings-films, maar wat geeft dat? Trailers, in diverse talen, vind je hier.

Comments:
heb je gelinked op mijn weblog. goeie posts! interessante links. Heb nog niet de trailer gezien maar ik ben benieuwd!
 
Post a Comment

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?