Monday, August 22, 2005

The Vision - Get the Stunning New Video

Image hosted by Photobucket.com

"So this guy comes up to me and says "what's the vision? What's the big idea?" I open my mouth and words come out like this…

The vision?
The vision is JESUS – obsessively, dangerously, undeniably Jesus.
..."

Zo begint The Vision, een inmiddels redelijk bekend "prayer-poem-thing" van Pete Greig. Toch moet ik zeggen dat ik er tot voor vier maanden geleden nog nooit van gehoord had. Direct toen ik het las, ergens op Marc vd Woude's weblog, resoneerde er iets in mij. Zoals het leven met God verwoord werd in "The Vision", dat was iets wat ik al heel lang heel diep in mij voelde; al van heel ver terug, inmiddels in mijn leven ondergesneeuwd onder allerlei andere relevante en minder relevante dingen, maar toch nog diep en duidelijk aanwezig.

Ik ben The Vision gaan opzoeken, lezen en bestuderen. Kocht het boek en verslond het (wie het wil lenen, laat het maar horen), bezocht de website, luisterde de MP3, zag de video etc. etc. Ontdekte dat The Vision 1-op-1 te maken heeft met 24-7Prayer (zie sidebar rechts), een wereldwijd gebedsnetwerk van personen en groepen die 24-uur-per-dag gebed bedrijven. Een openbaring voor mij, en op het juiste moment!

'k Heb het gevoel dat ik er iets mee moet doen, maar ik weet nog niet hoe. Er zijn wel allerlei ideeën en ook overleg met vrienden en gelijkgestemden, maar ik weet nog niet precies op wat voor manier ik hier opvolging aan wil geven. Ik hoop er hier meer over te kunnen gaan melden.

Voor wie "The Vision" aanspreekt, heb ik wat links verzameld:
Words of The Vision
Hear it on MP3
See the Stunning New Video

Voor de goede orde: The Vision is niet nieuw, hij is "opnieuw"! Het is een herhaling van wat God al eeuwen geleden in zijn woord heeft laten schrijven, alleen op een nieuwe manier gezegd en gebracht. In elk geval op een manier die goed past in de hedendaagse cultuur en actuele generatie.

Check it out!

Comments: Post a Comment

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?