Tuesday, January 10, 2006

PageSucker - For Blogger Backups



Het valt niet mee om van een Blogger-blog een volledige backup te maken. Blogger zelf heeft daar wel een procedure voor (How do I create a backup of my entire blog?), maar die is zo geweldig omslachtig dat ik daar niet eens aan ben begonnen.

Wel vond ik ooit bij de TSK een post over PageSucker, waar ik ooit eens naar gekeken heb maar toen niet werkend gekregen. Omdat de behoefte aan een backup van mijn blog inmiddels wel wat groter wordt, hier vandaag nog maar eens naar gekeken. En het werkt gewoon prima!

Download de geschikte versie van PageSucker van hun website, installeer en start 'm. Bij mij trad er een probleempje op dat hij geen JAVA-engine kon vinden, dit werd opgelost door in de PageSucker program folder de betreffende .JAR-file rechtstreeks te starten vanuit een command prompt ("java PageSuckerClasses.jar").

Het ding werkt door gewoon een URL op te geven en alles wat-ie daaronder aantreft, wordt gebackuped. Zelfs files die van andere websites komen worden meegenomen. Prima tool!

(En: nee, deze post staat niet op het verkeerde blog... ;-))

Comments: Post a Comment

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?