Tuesday, January 03, 2006

More on Web 2.0

Goed, een aantal dagen geleden hier al wat zaken ge-quote van de websites en blogs die ik lees over Web 2.0, of anders gezegd: wat voor zaken zijn er in ontwikkeling, welke dingen staan er te gebeuren, wat gaat er ons leven nog meer veranderen etc. etc.

Andrew Jones is altijd bijzonder wakker en heeft ook nu weer goed opgelet:
* lees hier zijn voorspellingen voor 2006 (op dit gebied dan...), en
* zie hier een HEEL ERG GOEIE ROUNDUP van wat er in 2005 allemaal op web-technologisch gebied is gebeurd

Zoals ik vorige keer al zei, ben ik zelf een inhaalslag aan het maken. Zo geloof ik nog steeds dat het leven zich meer en meer on-line zal afspelen. Daarom heb ik mezelf een klein persoonlijk doel gesteld om dat nu vast wat uit te proberen. Ik wil daarom niet van m'n eigen notebookje afhankelijk zijn voor m'n bookmarks, foto's en (m'n laatste ontdekking) RSS-feeds

Met name naar die laatste was ik al even op zoek: hoe houd ik gemakkelijk bij wat er on-line allemaal gebeurt? 'k Had al een tijdje de Google Desktop in gebruik en hoewel dat een heel aardig ding is, is-ie wel gekoppeld aan een PC/notebook (en om die reden dus niet handig en in elk geval strijdig met mijn persoonlijke doel). 'k Heb ook Google Reader geprobeerd, maar dat wilde ook maar niet lekker werken. BlogLines is echt perfect: 't is best-of-both-worlds: een on-line RSS-reader met een soort "PC-client" die je op je PC of notebook (lees: meest gebruikte werkplek; zelfs meerdere PC's of werkplekken zijn mogelijk, daar deze client alleen maar contact maakt met de centrale BlogLines-server) plaatst en die elke 30 seconden even naar het on-line gedeelte kijkt om te zien of er nog iets te melden is... Werkt prima!

En is er nu nog wat te wensen? Jazeker! Hoe plaats ik bijvoorbeeld publieke bestanden ergens op een server, zodat ik uit een blogpost ook eens naar mijn eigen versie van een bepaald bestand kan verwijzen (een PDF-je, bijvoorbeeld). Moet ik nog eens uitzoeken... Zal er vast al wel zijn, zo'n online-harddisk, maar ik wil 't dan bij voorkeur weer oplossen bij een van de major aanbieders...

Goed, misschien heb je hier iets aan; misschien ook wel helemaal niet.

Comments: Post a Comment

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?