Tuesday, November 14, 2006

Hoera! Performancing werkt!

Had ik al eens verteld dat ik een fan ben van Firefox? Ik geloof het niet...



Wel nu, bij dezen: ik ben een fan van Firefox. Ben er ooit eens door noodzaak bij terecht gekomen (nadat ik het in mijn hoofd had gehaald om een beta-versie van IE7 te installeren, en er vervolgens helemaal niets meer werkte), maar ben sindsdien verslingerd. OK, het starten ervan duurt iets langer dan IE, maar dat komt natuurlijk omdat een fors aantal onderdelen van IE al is meegestart met het Windows-OS. Voor de rest bijna alleen maar voordelen van Firefox.

Een van die voordelen is de enorme bak met enhancements die er beschikbaar zijn voor Firefox. Bij IE moet je altijd maar weer wachten tot Microsoft een nieuwe feature eraan toevoegt, bij Firefox ontwikkelt de hele wereld mee. Voor Firefox bestaat echt een enorme bak met add-ons die allerlei functionaliteit toevoegt, dan wel de browser naar je hand zet. Good work!

(Ben trouwens niet de enige die Firefox waardeert...)





Welnu, één van die prachtige enhancements voor Firefox is Performancing: een full-featured blog-editor die met een enkele mouseclick te activeren is. Werkelijk bijna alle editing-functies zijn beschikbaar in Performancing, dus da's razendsnel publiceren vanaf heden... Er was echter een probleem met Performancing, en dat zat 'm niet eens in het product zelf: sinds Google is begonnen met het integreren van de Blogger-accounts in de Google-accounts, werkte Performancing niet meer goed. Uiteraard moet Performancing inloggen op je Blogger-account om je artikel te kunnen posten en dat werkte niet meer sinds de wijziging aan Google-zijde. Gelukkig heeft men dit gefixed en inmiddels werkt het goed.

Performancing for Firefox 1.3.5 released! | Performancing.com

Als je geinteresseerd bent in de ins en outs, klik dan bovengenoemde link.

Voor mij betekent het dat er weer een hindernis genomen is, en bloggen vanaf heden nog makkelijker is geworden. Artikelen quoten, links plaatsen, plaatjes plakken: Performancing doet alles. Het zou me dus niet verbazen als ik weer wat regelmatiger ga publiceren nu... ;-)

Later!

Rene


Comments: Post a Comment

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?