Wednesday, October 04, 2006

Sorry...

Excuses dat het zo ontzettend stil is, hier. 't Is niet mijn bedoeling, 't is meer hoe het loopt...

'k Heb me de afgelopen weken wel afgevraagd wat nu de (meer)waarde is van blogging. OK, ben er druk de laatste maanden en heb dus amper tijd om achter m'n notebook te zitten, laat staan alle blogs te kunnen volgen, laat staan de rust in m'n hoofd te hebben om zelf iets voort te brengen, maar los van al die drukte: wat maakt blogs lezen en schrijven nu de moeite waard?

Eén van de dingen staat voor mij als een paal boven water: de persoonlijke noot, de eigen interpretatie. Tuurlijk, algemene verhalen zijn mooi en leuk (of het nu geestelijk is of niet), maar 'what does that make me'? Jouw verhaal, jouw interpretatie, dat is waar het mij om gaat. Zo ook voor mezelf: mijn verhaal, mijn verwoording van wat iets met mij doet, dat is mooi om te vertellen. Door het schrijven erover alleen al leer ik zelf over mezelf ;-), het verplicht onder woorden brengen maakt dat dingen duidelijker worden, meer gaan spreken, ook dat er meer over onderzocht wordt...

Dus, bovenstaande motivatie maakt eigenlijk alleen maar dat ik me nog meer schuldig ga voelen... :) Ik zou moeten schrijven, maar ik doe het niet... Foei!

Nou, laat ik dan in elk geval afsluiten met de mededeling dat ik het hier nog niet voor gezien houd. Hoewel ik nog geen concrete 'eerstvolgende actie' heb om met een bepaald verhaal of bepaalde regelmaat hier terug te komen, is het toch eigenlijk wel erg leuk, en erg goed.

Goed, voor de twee mensen die dit gelezen hebben: Later!

Rene

Comments:
Dag Rene,

Ik lees niet vaak mee, maar zo nu en dan wel. En het is zeer verfrissend om een blog te lezen van een christen die het leven beschrijft in al haar facetten. Kijken,zoeken en beleven.

Groet, Anneke
 
Post a Comment

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?