Saturday, November 05, 2005

The Lion, the Witch and the Wardrobe



Gisteren begonnen in "The Lion, the Witch and The Wardrobe" van C.S. Lewis, als voorbereiding om in december met m'n oudste zoons naar de verfilming van dat boek te gaan. Hoewel ik al behoorlijk wat Lewis in de kast heb staan, ben ik aan het lezen van de Narnia-chronicles tot op heden niet toegekomen. Nu wel dus...

Ben wel benieuwd hoor. De Lord of the Rings-boeken heb ik allemaal verslonden, net als de Silmarillion (beide Tolkien) en The Space Trilogy (weer van Lewis). Ik word altijd erg geraakt door de fictie de wijze waarop daar de dingen van God in naar voren worden gebracht. Ik kan me herinneren dat dat voor de tekenfilmversie van "The Lion, The Witch and The Wardrobe" ook gold: het moment waarop je tranen in je ogen krijgt als blijkt Aslan inderdaad uit de dood is opgestaan...

In dit opzicht is het misschien wel belangrijker dat deze film nu voor een megapubliek in de bioscopen komt, dan dat de NBV de Publieksprijs heeft gewonnen. Laat het even tot je doordringen: het verhaal dat Jezus de dood heeft overwonnen klinkt rondom kerst in alle belangrijke bioscopen ter wereld! Geweldig toch... Het is zaak dat de christenheid zich dit realiseert en gaat bidden dat deze film een geweldige uitwerking zal hebben (hoewel de makers van deze film zich dat mogelijk niet of niet volledig realiseren; onze God weet heel goed wat Hij aan het doen is!).

Comments:
Inderdaad wacht (ook ik) met spanning af op de lancering van Narnia in de bioscoop. Zou je in je stukje niet melden van wie je dat boek nu eigenlijk geleend hebt?
 
Zo dan? http://images.google.com/imgres?imgurl=http://www.borsboomhamm.nl/images/advocaten/Huijzer,%2520Mark.JPG&imgrefurl=http://www.borsboomhamm.nl/content/advocaten.htm&h=453&w=340&sz=21&tbnid=pdieRaHscC4J:&tbnh=124&tbnw=93&hl=en&start=1&prev=/images%3Fq%3D%2522mark%2Bhuijzer%2522%26svnum%3D10%26hl%3Den%26lr%3D%26rls%3DGGLG,GGLG:2005-35,GGLG:en%26sa%3DN
 
volgens mij het verkeerde plaatje hoor ...
 
Post a Comment

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?