Sunday, March 26, 2006

Een beetje rustig hier...

Ja, 't is een beetje rustig hier. Dat heeft wel een reden: een week of wat geleden heb ik mezelf min of meer de verplichting opgelegd om in dit blog wat concreter te worden over mijn kerk- en gemeentegedachten en (misschien) iets minder te schrijven over wat mij persoonlijk boeit. 'k Moet eerlijk zeggen dat dat wel een bepaalde drempel voor mezelf op heeft geworpen...

'k Weet namelijk nog niet zo bar veel uit te brengen over hoe de kerk er volgens Rene Verhagen uit zou zien. 'k Kan wel heel stoer roepen (of iemand anders naroepen) dat de christenen de dekstoelen van de Titanic aan het verzetten zijn en dat dat eigenlijk maar zonde van de tijd is, maar ik weet nog niet hoe dan wel. Geeft op zich niet, natuurlijk, maar als ik zeg dat ik over die onderwerpen maar eens wat meer moet gaan zeggen en ik weet vervolgens nog niet precies wat, dan verklaart dat wel de relatieve stilte hier op dit blog.

Maar, we gaan er iets aan doen. 'k Heb ontzettend veel zin in een meeting aan het eind van deze week, bij Matthijs. Als je zijn blog ook leest, weet je dat hij een tijdje geleden een oproep deed om in gesprek te komen met (jonge) mensen die in Nederland of Belgie betrokken zijn bij of serieus nadenken over gemeentestichting, organisch gemeente zijn, post-evangelisch zijn, missionaire gemeente, emerging church, etc.. Nou, dat leek me wel wat, dus ik heb me direct maar aangemeld. 'k Heb de deelnemerslijst eens bekeken en ik ben echt een broekie daar, dat heb ik allang door. Anderen zijn al lang en breed in de weer met missionaire gemeentes, huisgroepen etc. 'k Ga dus veel leren daar, da's wel duidelijk. Leuk!

Maar, om nog even terug te komen op wat ik aan het einde van m'n vorige post zei: 'k zou nog even terugkomen op 'hoe dingen bij elkaar komen'. Well, here goes: op de lijst van deelnemers aan het etentje bij Matthijs staat ook ene Eelke de Blouw. Leuk blog (hoewel hij zich wel afvraagt of hij nu wel zo'n blogger is ;-)). En kijk 's wie er in de kleine kring der beminde gelovigen van Eelke staat: Sjoerd Smits... ;-) (Leuk he...)

Comments:
sjoerd smits stomverbaasd
Wow tijd geleden dat ik je blog heb gelezen maar blij verrast mijn eigen naam zo prominent in beeld te zien. Dat ik in eenzelfde alinea met Eelke mag verblijven is echt te veel eer ;)

ik kom weer regelmatig buurten Rene!
 
Post a Comment

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?