Wednesday, March 01, 2006

Passions, and what they say about our purpose

('k Heb nog geen geen passend plaatje gevonden bij "passions"; check Google Image maar eens met dat keyword, ik vond veel plaatjes die niet op mijn blog passen ;-))

In het 24-7 Prayer News dat ik vanmorgen ontving, zit een artikel van een kerel, Kevin Alexander, die enerzijds strijdt met "secular vs. sacred", maar die anderzijds ook heeft ontdekt dat dat onderscheid vaak helemaal niet nodig is. Lees zijn artikel hier.

Mooie quote uit zijn verhaal is "Aren’t our passions supposed to give us some clue about our purpose?". Goeie opmerking. Vorig jaar las ik het boek "The Journey to Desire" van John Eldredge en daarin spreekt hij over precies hetzelfde; de ondertitel van het boek van John Eldredge is ook niet voor niets "Searching for the Life We Only Dreamed of" en van het bijbehorende werkboek "An Expedition to Discover the Deepest Longings of Your Heart". Die diepste longings van ons hart, die iets zeggen over wie we werkelijk zijn en waar we naar verlangen, die ons uniek maken, die "ons" echt "ons" maken, die hebben we van God gekregen.

Wat een geweldige ontdekking is dat toch! In een recente post (link) had ik het hier ook al over: God is niet op zoek naar onze vroomheid en vraagt ons ook niet om ons van onze beste kant te laten zien, maar wil mij zoals ik ben. Met alles wat ik ben! En het gaat nog verder: die meest eigen dingen, die mij het best beschrijven, die "mij" echt "mij" maken (of, zoals Jason Upton het zegt: "God loves the little things that you do, that nobody else does"), die wil God juist zien en misschien zelfs gebruiken. Ook al zijn die voor mijn gevoel nog zo "ongeestelijk" en aards en hebben ze weinig met Hem te maken, Hij denkt daar anders over. God heeft mij gemaakt, met mijn eigen dingen: karakter, talent, gevoel(ens), mogelijkheden en onmogelijkheden. Aangezien Hij wel weet wat Hij doet, zit het goed. Wie ben ik om dat beter te weten?

Die Kevin (uit het 24-7 News) heeft ook zoiets ontdekt (lees zijn verhaal even!) en sluit af met:

It doesn't matter what I do. It doesn't matter if I label it as sacred or secular. Whatever I do, if I do it all to please my God and not others, and do the best job I can possibly do, then I know that it's holy, and I know the Holy Spirit will guide me along the way.

That sounds like freedom. I am free to express myself with making films. Free to study so I can become the minister and missionary that God wants me to be.


"Making films" is dus zijn ding. Klinkt niet direct geestelijk, maar je kunt wel "holy" maken ("if I do it all to please my God, and do the best job I can possibly do").

Mooi!

Comments: Post a Comment

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?