Monday, April 17, 2006

Arie, again



Mijn goede vriend Arie is al weer een paar weken aan het varen bij de HAL. Krijg 'm al een paar weken niet te pakken per e-mail, reden om te kijken of ik via het internet wat familie van Arie te pakken kan krijgen. Z'n zus is psycholoog en heeft een praktijk met een site, dus die zou toch te vinden moeten zijn. Nou, not yet...

Maar, wat viel me tijdens m'n zoektocht op? Arie heeft zich een plekkie in de Wikipedia verworven. Hoe verdraaid klein ook, hij wordt ge-quote als bron voor een artikel over Photosynthetic reaction centre. Lees het zelf: hier het artikel, hier zijn naam bij de referenties en hier het artikel op de website van Arie getiteld Quantum Mechanica, een introductie. Hartstikke leuk toch?

Als ik nu toch aan het schrijven ben, laat ik dan gelijk nog wat andere reclame maken. Arie's website, Abarim Publications trekt bijna 8.000 bezoekers per maand. Volgens Arie zelf wordt dat hoofdzakelijk veroorzaakt door zijn Biblical Name Vault, een index met tot nu toe (al) 300 bijbelse namen, the majority from the Torah and Christ's family line. In Abarim's Biblical Name Vault wordt Abarim zelf verklaard als:

Abarim is the name of a mountain or mountain range in the vicinity of the Plain of Moab. This mountain is so very special because Moses—the author of the Torah, which is besides the Word of God indisputably the most complex and intelligent document to date—was given a birds-eye view of the promised land of Israel.

Verder staan er allerlei leuke artikelen op de Abarim-site zoals A Brief History of the End Of Time, (On the worldwide effort of) Translating the Untranslatable en Pi in the Bible. Wat je moet weten voordat je dit gaat lezen is dat Arie zich niet laat leiden door gevestigde gedachten en 'winden van leer', maar over heel veel zaken zelf zo ontzettend diep heeft nagedacht dat-ie zo z'n eigen gedachten heeft ontwikkeld. Hoewel er zeer veel zinnigs in zit, ik ben hem veel dank verschuldigd over m'n eigen ontwikkeling, is hij gelukkig zelf ook de eerste om aan te geven dat hij geen navolging verdient, die eer komt alleen God toe.

Nou, anyway, voor als je nog 's 'n regenachtige zondag over hebt: lezen!

En, by the way, ik gun Arie veel inkomsten via z'n website. Ik hoop dat hij eraan toekomt in de toekomst nog meer mogelijkheden daarvoor te scheppen dan tot nu toe al het geval is...

Later!

Comments: Post a Comment

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?