Friday, April 14, 2006

Goede Vrijdag

Vandaag gezien bij Marc (zie onder voor meer hierover), een integer en indrukwekkend verhaal van Engelse kunstenares Sarah Brown:



Hier geeft zij zelf toelichting op dit waterverf-schilderij. Ik heb geprobeerd een deel van haar verhaal als highlight uit te zoeken om hier in deze post te quoten, maar dat valt niet mee (haar hele stukje is goed). Maar om toch te teasen, het volgende:

Lately I’ve had a lot jumbled up in my head about Christianity. I’ve been wondering why our lives, as Christians, contradict the way Jesus lived his life. Why don’t we hang out with the prostitutes and tax collectors? Why is it ok for a lawyer in the congregation to get divorced, but not the pastor? Why is it unacceptable for a couple to have premarital sex, but acceptable for people to gossip about them?

Goeie vragen, he?

Lees zelf maar even!

(En nog even over Marc: zoals je weet lees ik vaak de blogs van Matthijs Vlaardingerbroek, Andrew Jones en Marc vd Woude. Eerst durfde ik daar niet zoveel van te quoten; deels uit angst om van onoriginaliteit of plagiaat beschuldigd te worden, deels omdat ik dacht dat mensen die links en blogs zelf wel lezen en volgen. De praktijk is anders: als blogger is het perfectly legal om aan te haken bij blogs van anderen en meningen te delen en te be-discussieren, en verder merk ik niet vaak dat mijn lezers en mijn omgeving die blogs ook spellen zoals ik doe. Omdat ik denk dat je dan echt iets mist, quote ik hier regelmatig het eea.

So, that's why...)

Comments: Post a Comment

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?