Tuesday, December 06, 2005

De orde van de aardappel...



Goed materiaal op het weblog van Marc vd Woude! Vorige week vond de periodieke Connect Eruope meeting plaats in Berlijn, hij was er (uiteraard) bij en zo te horen had ik daar bij willen zijn...! Niet alleen omdat de Connect-materie me erg na aan het hart ligt, maar ook omdat maar liefst 75% van de deelnemers “nieuw” was (nog nooit een Connect-meeting had meegemaakt) en ik dus niet had opgevallen tussen al die nieuwelingen ;-)

De “orde van de aardappel” (ofwel: The Potato Conspiracy) was het thema van genoemde meeting en is erg goed uitgewerkt in een PowerPoint-presentatie op Marc’s weblog. Het verwoordt op een hele goede manier ook mijn eigen gedachten en gevoelens over discipelschap, kerken en gemeentes. Zo bezit de aardappel de volgende eigenschappen: you can boil him, bake him, roast him, cut him into pieces and smash him (met andere woorden: de aardappel is “persecution proof”). Niet alleen leuk, maar ook waar! Zowel voor de aardappel als voor hoe de Kerk zou moeten zijn. Daarbij ook nog de volgende voordelen van de aardappel (en natuurlijk ook van de Kerk): not the outside (lack of) beauty matters, but the inside quality; they are simple and not self-promoting; they form an underground conspiracy of multiplication.

Ook de andere verslagen en presentaties van de Connect Europe meeting zijn echt de moeite waard. Tenslotte ook nog even dit: Connect Nederland. In de gaten houden, zeg ik...

Comments: Post a Comment

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?