Sunday, December 11, 2005

Emerging church

Veel van mijn gedachten / twijfels / vragen die ik hier laatstelijk heb geponeerd betreffende kerken & gemeentes, zijn uiteindelijk allemaal terug te voeren op het fenomeen “Emerging Church”. Ik had me voor dit weekend voorgenomen er eens goed voor te gaan zitten om mijn gedachten hierover te bundelen en verwoorden (niet alleen voor de lezer(s), maar vooral ook voor mezelf), maar het is er niet van gekomen.

Doel van die bundeling en verwoording zou vooral zijn geweest het helder krijgen van m’n eigen gedachten hierover om richting te bepalen en om input te krijgen uit hetgeen de lezer erover aan gedachten heeft. Maar zoals gezegd, ’t is er niet van gekomen....

Gelukkig zijn er genoeg anderen die dit al wel gedaan hebben. Zo blijkt er een heus Wikipedia-artikel over Emerging Churches. Bevat echt een enorme bak met informatie...! Leuk om te zien dat Andrew Jones aka the Tall Skinny Kiwi (zie sidebar) genoemd wordt als één van de "Early and influential emergent bloggers". Verder is er vers van de pers een five-year-research-based boek verschenen, "Emerging Churches", waarover John Frye hier het één en ander te melden heeft.

Allemaal leuk, maar "what does that make me"? Nog even wachten op een volgend weekend, waarin ik hopelijk wel tijd heb om eea op een rijtje te zetten...

Groet!

Comments: Post a Comment

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?