Thursday, January 26, 2006

Een omstreden bijbelvertaling...

Ben niet snel boos, maar onlangs toch wel bijna...

Had een vergadering, waar ik The Message bij mij had. Lezers van dit blog kennen mijn enorme enthousiasme voor dit vertaling (ok, parafrase, zo je wilt) en hoe enorm ik daardoor ben opgebouwd. Ergens rondom die vergadering kwam ter sprake of dit nu die "omstreden bijbelvertaling" was. Op mijn verbaasde "hoezo dan?" werd weergegeven dat Rick Warren hier regelmatig uit citeert en omdat Rick Warren enigszins omstreden was, zou deze vertaling dat ook zijn...

Nu is de hele hype rond Rick Warren mij voorbij gegaan, ik heb iets gehoord over "40 dagen" en ik lees dat andere mensen het over hem hebben, maar ik kan er zelf geen zinnig woord over zeggen. Google natuurlijk wel ;-). Ben op zoek gegaan met de steekwoorden "rick warren", "eugene peterson" en "omstreden" en kwam terecht bij:

'Doelgericht leven' onder vuur

Wat blijkt? Ik loop weer eens achter de feiten aan... Rick Warren is al lang niet meer "hot", is inderdaad alweer omstreden, "The Message" ook, Rick is new-age en wordt te vuur en te zwaard bestreden. O, o, o, wanneer houden we nu eens op met die achterhoedediscussies, zeg!

(Tijdens mijn zoektocht naar info in dit kader, kwam ik (gelukkig) ook terecht op de door mij geprezen website van Joel News met een mooi artikel: "Verlos ons van de hypes!". Lees dat maar eens, daar heb je meer aan dan dat artikel van de EO-website!)

Later maar weer!

PS:
Voor de goede orde, ik werd niet "bijna boos" door het voorvalletje op die vergadering, maar wel toen ik naar de achtergronden ging spitten en er achter kwam hoe enorm er geleuterd wordt!

Comments: Post a Comment

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?