Wednesday, March 29, 2006

How great Thou art!



Gisteren (eindelijk) The Matrix gezien (ja, inderdaad; op de familiezender (SBS6)). Geweldige film! Moet ‘m nog wel een paar keer zien om diverse onderliggende lijnen goed te pakken en details opnieuw te zien, maar vooralsnog: ik zat echt aan de buis gekluisterd!

Toegegeven, dit werd deels veroorzaakt door allerlei positieve verhalen van anderen die ik in de loop van de tijd heb gehoord, maar vooral ook door de frase in The Vision:

... They know, the meaning of The Matrix ...

Na één keer kijken moet ik zeggen dat ik “the meaning of The Matrix” nog lang niet door heb, hoewel er heel veel dialogen aan Het Koninkrijk deden denken. Ik moet ‘m dus nog maar ’n paar keer zien...

Wat mij naar aanleiding van deze film vooral is bij gebleven, is de geweldige grootheid van God! Wat ik tot nu toe snap van The Matrix, de ideeën, de tekstlijnen, vnid ik het echt een geweldige film met veel goddelijke referenties. Als wij mensen in staat zijn om zulke dingen voort te brengen (en niet alleen The Matrix uiteraard, maar ook andere films, en boeken zoals The Lord of the Rings, en muziek zoals de negende symfonie van Beethoven), EN de mensen verenigd in ‘de volken’ slechts een stofje aan de wegschaal zijn voor God, hoe groot moet onze God dan zijn...!

De schrijver van het lied “How great Thou art!” leest God’s grootheid vooral uit de schepping. Ik soms ook, maar minstens zo vaak uit gedachten en ideeën die voortkomen uit wat wij mensen bedenken. ‘The Matrix’ is er een goed voorbeeld van...

Later!
Rene

Comments:
Als we dan "Festen" gezien hebben, dan moeten wil ik bij een van de volgende bezichtigingen van "The Matrtix" wel eens mee kijken.

Erik
 
Post a Comment

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?