Tuesday, April 04, 2006

Kerkplanters

Afgelopen vrijdag 31-3 was het zover: de eerste netwerkavond van en voor mensen die geïntereseerd zijn in nieuwe kerk- en gemeentevormen (zie een eerdere post hierover), georganiseerd door en gehouden in het huis van Matthijs Vlaardingerbroek. Ik kan je zeggen: ik zag dat het zeer goed was!

We waren met zo’n 20-25 mensen en allemaal op de één of andere manier bezig met kerk enof evangelisatie ‘nieuwe stijl’. Wat me het meest heeft getroffen in de aanwezigen was het enorm oprechte verlangen om God gestalte te zien krijgen in het persoonlijk leven en ‘georganiseerde christelijk leven’. Er was bijvoorbeeld Peter Jansen van Kanaleneiland, Utrecht, die een gepassioneerd verhaal deelde over zijn ‘projecten’ in Utrecht: het veegproject en de profestische armenzorg. Andere aanwezigen, Ronald en Maresca vd Molen, zijn al langer in de weer met het stichten van nieuwe gemeentes en is ook betrokken bij het opleiden en trainen van andere mensen in dit opzicht. Dan Rogier en Sophie Bos, werkzaam voor en bij XRR, Crossroads Rotterdam. Andere aanwezige bloggers (die ik niet gesproken heb) waren Eelke de Blouw en David en Eveline Hund.

Zeer inspirerend allemaal, absoluut! Ik ben benieuwd op wat voor manier dit uitwerking en gestalte gaat krijgen in mijn eigen leven.

Lees ook de reacties van Matthijs en Rogier, zij hebben nog veel meer inhoudelijke input.

Wordt zeker vervolgd!

Comments: Post a Comment

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?